kami terkilan :')

wottt woootttttttttt ! heyy ,, lama nyaa saya ta update blog ! rindu gila ! eeee rindu ! al maklum lee im being busy !! :p haaaa ada story !!!!

petang jumaat tu mak sedara saya meninggal dalam pukul 2ptg *al-fatihah , then kami bertolak dari rumah ke rumah sdre jam 5ptg sebab tgu abang saya balik dari genting highlands kerja sana . kami pergi ke rumah mak sdre , adik ayah saya di jelapang . kami bertolak ke kuala lumpur jam 5stgh . tetiba dapat call arwah nak di kebumikan selepas solat isyak . dalam ht aku ni "sempat ke aku tengok muka arwah wat kali terakhir ? kenapa cpt sgt sdgkan esok boleh dikebumikan ? ramai lagi adik bradik arwah ta tgk lagi . kenape jadi macam tu ?" 

sampai je kat sane . arwah sudah dikebumikan . . kami smpai dalam pukul 8.45malam :'( tak sempat tgk arwah ! rasanya baru smlm jumpa dia , arwah raya dgn kami tahun ni . kenapa kejam sgt ank sulung dia nak kebumikan cpt2 ! padahal dia jaga arwah pun tidak , apatah lg menjenguk arwah !

adik beradik arwah , ank arwah yg lain , kami semua rasa terkilan bila ank sulung dia buat macam tuh ! sunyi la raya tahun ni arwah dah tak de . tp pling sedih .. masa arwah sakit ank-2 dia asyik bertengkar tak nak jaga arwah . ape salah nya jenguk sekali skala kat hspital . arwah nak semua ank2 dgn dia masa dia sakit tapi ... semua nya ta de . smpai dia hembus nafas terakhir tak ada seorang pun ank dia kat sisi dia . yang ada cuma kawan ank dia ! KAWAN ANAK DIA ? huh ! ank anak dia pun macam ta sedih je . sabar je  . saya berdoa agar arwah di tempatkan di kalangan orang orang beriman . wallahu'alam !

yang paling saya geram dgn mak sdre tu , orang dtg nak ziarah kluarga arwah . dia nak shopping ! what theeeeeee .... !! mengamuk-2 laa depan kami sebab suami dia nak balik ipoh coz mak suami dia sakit . dia marah marah suami dia , tapi akhirnya dlm perjlanan diorg balik mak mertua dia meninggal . innalillah :(
derhaka tak dia dgn suami dia ? kami hanya mampu diam ..

NOTE : seorang ibu mampu menjaga 10 orang ank tetapi 10 orang anak belum tentu boleh jaga seorang ibu :')

No comments:

Post a Comment